Romania isi promoveaza produsele agroalimentare

Doua programe romanesti de promovare a produselor agroalimentare pe pietele din UE si din tarile terte fac parte dintre cele 41 aprobate spre finantare de Comisia Europeana in data de 21 aprilie 2015.

agriecoPrimul este cel propus de Asociatia Nationala a Crescatorilor de Ciuperci din Romania si are in vedere promovarea pe pietele din Romania si Grecia a legumelor si fructelor proaspete. Programul va avea o durata de 3 ani si un buget total de peste 1,5 mil. euro, din care aproape 0,77 mil. reprezinta cofinantare europeana.
Cel de-al doilea program a fost propus de Romconserv si se axeaza pe promovarea uleiului de masline/maslinelor, precum si a fructelor si legumelor procesate, pe pietele din Azerbaidjan, Belarus, China si Rusia. Programul va dura tot 3 ani si are un buget total de peste 1,46 mil. euro, din care 0,73 mil sunt fonduri europene.
Cele 41 de noi programe aprobate au o valoare totala de 130 de milioane de euro, din care jumatate (65 milioane de euro) provin din bugetul UE. Aceasta suma include o suplimentare de 30 milioane de euro, pusa la dispozitie de Comisie, in urma embargoului impus in august anul trecut de catre Rusia, asupra importurilor de produse alimentare din UE.
17 dintre programe vizeaza piata interna a Uniunii Europene, in timp ce restul de 24 au in vedere exporturile catre tari terte, inclusiv gasirea de piete alternative (ca urmare a embargoului rusesc). Tarile terte si regiunile vizate sunt: Orientul Mijlociu, America de Nord, Asia de Sud-Est, China, Japonia, Coreea de Sud, Africa, Rusia, Belarus, Kazahstan, Australia si Norvegia.

Sursa: gazetadeagricultura


IBD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ItalySpainEnglish