Model plan de afaceri pentru deschiderea si modernizarea unui hotel

Sinteza planului de afaceri

4d9871ac2c396-Hotel_Traian_Eforie_Nord_Romania_1Hotelul “Riviere” este un hotel ce vrea sa iasa din rutina oferita de marile lanturi hoteliere propunandu-si sa ofere clientilor sai o experienta deosebita de fiecare data cand se cazeaza la noi, prin cele mai diverse modalitati de relaxare si entertainment, dar si prin siguranta ca toate nevoile lor sunt indeplinite.
Acesta este situat in cartierul Bucium intr-o zona rezidentiala de lux ce confera hotelului un plus de imagine si totodata apreciat pentru linistea, aerul curat, padurea incantatoare si panorama extraordinara a acestui loc magnific
Oferim o piscina interioara, centru SPA, sauna si sala de masaj unde clientii pot uita de grijile cotidiene a marelui oras si pot profita de liniste, relaxare fiind asistati de cei mai competenti angajati, preocupati de satisfacerea deplina a acestora.
Oaspetilor hotelului li se pun la dispozitie un teren de tenis, concursuri de paintball pentru o activitate antrenanta si revigoranta.
Restaurantul si cofetaria reprezinta un loc deosebit, amplasate la ultimul etaj al hotelului, fiind acoperite de o cupola imensa de sticla care ofera o priveliste mirifica asupra orasului, descoperind totodata natura in toata splendoarea sa.
Mancarurile si deserturile sunt preparate de un bucatar extraordiar si un patiser deosebit antrenati in arta culinara in Paris la scoala “Le Cordon Bleu”
Punem la dispozitia clientilor urmatoarele tipuri de camere si facilitati:
Tipuri de camere:
-5 apartamente standard;
-4 apartamente executive;
-1 apartament prezidential;
-40 camere standard cu pat matrimonial;
-30 camere twin;
-20 camere single;
Servicii Bussines
-3 Sali de conferinta;
Servicii Relaxare
-centru SPA ;
-2 saune (5 locuri fiecare 1 pt femei 1 pt barbati)
-2 Sali masaj
-piscina interioara;
-cofetarie;
-lounge area;
-acvariu de pesti;
-bar;
-restaurant;
Facilitati
-internet wireless;
-televizor in camere;
-minibar in camere;
-uscotor de par in camere;
-cada cu hidromasaj in camere;
-telefon;
-aer conditionat;
-spalatorie;
-60 locuri de parcare;
Activitati exterioare
-gradina de flori
-teren de tenis;
-teren fotbal artificial;
-teren paintball;
-parculet pentru copii;

Organizarea staff-ului

Aceste locuri de cazare si facilitati oferite de hotelul nostru sunt complementate de o atentie deosebita oferita clientilor si un nivel al serviciilor de inalta calitate asigurate de angajatii competenti. Personalul a fost supus unei selectii riguroase, avand urmatoarele conditii de angajare: experienta minim 2 ani, studii si calificare, o limba straina cunoscuta, capacitati de relationare cu clientii si seriozitate.
Totodata, pentru o mai buna organizare si pentru ca angajatii nostri sa raspunda conform preferintelor clientilor, sunt trimisi prin rotatie la training-uri si cursuri de perfectionare. Avand in vedere ca trenul se modifica de la an la an, iar clientii nostri asteapta ca serviciile oferite sa fie brand-new, echipa de marketing este pe pozitii si pregatita sa uimeasca de fiecare data prin ideile inovatoare.

Investitii si dezvoltare
Totalul sumei alocate investitiilor, este compus din contributiile actionarilor, credite bancare pe termen lung, dar si din sumele obtinute prin accesarea fondurilor europene.

Printre obiectivele tinta ale hotelului se numara:
– Implementarea unei noi interfațe A.I., dezvoltată în prezent de Apple Inc., denumită SIRI, pentru sporirea confortului clientului. (ex. utilității aplicației: se umple cada cu temperatura presetată, prin comandă vocală din confortul patului dumneavoastră; deschiderea camerei de hotel prin transmiterea datelor wireless/bluetooth de pe telefoanele/tabletele Apple sau alt sistem Android);
– Achizitionarea echipamentelor necesare activitatilor de paintball
– Achizitionarea materiilor pentru construirea terenului de fotbal (va fi unul artificial) si pentru construirea terenului de tenis
– Achizitionarea diferitelor specii florale pentru amenajarea gradinii
– Achizitionarea aparatelor necesare activitatilor de masaj si sauna
– Achizitonarea de echipament pentru parcul de copii
– Construirea de acvarii uriase pentru décor
– Achizitionarea a 50 de specii de pesti pentru acvarii

Advertising
Reclama este un punct de sprijin in orice afacere nu numai in afacerea noastra, noi vrem ca oamenii sa ne gaseasca cu usurinta fara efort.
Pentru a ne atinge obiectivul si anume acela de creste gradul de notorietate a hotelului atat pe plan local cat si national trebuie sa folosim orice mijloc avem la indemana pentru a ne promova pe piata hoteliera
Unul din aceste mijloace il reprezinta chiar calitatea serviciilor oferite de catre Hotelul Riviere, bazandu-ne pe faptul ca locul ce ofera clientilor ceea ce isi doresc este locul pe care il vor recomanda oricui.
Hotelul are in prezent o echipa proprie de marketing care constant cauta moduri de a relansa imaginea hotelului pe piata si pentru a atrage cat mai multi clienti.
– Contract cu Google AdSense pentru a ne face vazuti de catre clientii nostri in activitatea lor pe internet
– anunturi publicitare la radio pe postul Radio Zu (92.5 FM)
– publicarea in ziarul local a unei reclame informative pentru promovarea produselor si serviciilor firmei pe o perioada de 30 de zile.
– Contract cu o firma de advertising si rebranding
Hotelul Riviere va avea si un site propriu unde clientii se pot informa despre hotelul nostru, unde ne pot contacta sau chiar si pentru a face rezervari online

Piata Tinta
Avem 2 componente ale clientelei:
Clientela bussines:
• Delegati
• Companii
 Financiar – bancar, Asigurari
 Marii investitori, primaria (referitor la proiectele de dezvoltare)
 Audit
 Media
 Constructii
 Import masini
 Tehnologia informatiei
 Medicamente, farmacii
 Telecomunicatii
• Agentii de turism
Across Travel Iasi, Prima Tours, Cliven Turism, Atlantic Turism Company, Central Travel, Olimp Turism, Icar Tour, Meridian Turism, Smart Travel, Unlimited Travel, etc..
• Institutii organizatorice
• ONG-uri
Clientela Leisure
• Participantii la festivalurile de arta si muzica
• Artisti
• Pelerinii la Sf. Paraschiva
• Turisti

Obiective
 Depasirea cifrei de afaceri actual de : 5.282.200 lei/an
 Extinderea națională prin deschiderea a două noi hoteluri;
 Atingerea cotei de profitabilitate a viitorului complexului hotelier în cel mult 2 ani;
 Îmbunătățirea permanentă a calității și promptitudinii serviciilor la nivelul cerințelor clienților;
 Implementarea unei noi interfațe A.I., dezvoltată în prezent de Apple Inc., denumită SIRI, pentru sporirea confortului clientului. (ex. utilității aplicației: se umple cada cu temperatura presetată, prin comandă vocală din confortul patului dumneavoastră; deschiderea camerei de hotel prin transmiterea datelor wireless/bluetooth de pe telefoanele/tabletele Apple sau alt sistem Android);
 Sporirea numărului de persoane conștiente de brandul RIVIERE ™ (în prezent 2 din 10 localnici).
 Asigurarea promptidunii la solicitări pentru spațiile de cazare / cereri de ofertă, fie pentru evenimente (nunți, cumătrii, conferințe, etc.);
 Dezvoltarea continuă a echipei de marketing;
 Obținerea unui grad de ocupare de cel puțin 30% în primul an al complexului hotelier și de 45% în al doilea an de funcțiune.
 Asigurarea unui mediu plăcut de lucru și promovarea ședințelor de team-building pentru angajați

Strategii de dezvoltare
 Strategii partiale: strategii de realizare şi implementare a procedurilor sistemului de asigurare a calităţii;
 Strategii de marketing in cadrul cărora departamentul de marketing să facă cunoscut numele și ofertele hotelului și să îl promoveze cât mai bine;
 Strategii de dezvoltare a serviciilor în cazul cărora serviciile oferite de hotel sunt într-o continuă dezvoltare și îmbunătățire pentru a ține pasul cu piața.
 Strategii de consolidare prin diversificarea, perfecţionarea și extinderea serviciilor
 Strategii de diferențiere a imaginii hotelului prin realizarea unor oferte/ servicii/ design cât mai inovatoare
 Strategii de menținere a clientelei prin acțiuni de fidelizare a acesteia (discount la cazare, reduceri / bonuri de consum pe restaurante, etc.)
Pozitia in raport cu concurenta
Concurenta specifica zonei de turism business si cultural in cadrul inteprinderilor ce presteaza servicii de cazare turistilor are in vedere ofertele de cazare ale intreprinzatorilor concurenti si anume: hotelele de 3 si 4 stele precum si pensiuni, 4 complexe.
Concurenta loiala in domeniul seviciilor de cazare se confrunta cu o concurenta neloiala a servicilor de cazare reprezentata de persoane fizice care profita de sepecificul zonei de turism a localitatii, astfel pun in atentia turistilor ofertele lor de cazare constand in imobile proprii.
Cercetarea pietei
Factorii politici :
• Hotararea Nr. 436/3.05.2001 pentru aprobarea strategiei privind
privatizarea societatilor comerciale din turism, gradul ridicat al taxelor si impozitelor in Romania fata de salariul mediu pe economie este mult superior puterii turistului roman de-as permite un sejur in zona montana cel putin o data pe an.
• Hotararea nr. 306/08.03.2001 privind practicarea de catre agentii
economici din turism si de catre institutiile de cultura de tarife si taxe nediscriminatorii pentru turistii si vizitatorii romani si straini.
Factori economici:
Datele centralizate la Instituitul National de Statistica (INS) indica o inflatie cumulata, pe primele 3 luni ale acestui an, de 1,48% – mai mica cu 2,2 procente decat cea inregistrata in primul trimestru din 2006, acest lucru poate influenta pozitiv crsterea numuralui de turisti romani in zona montana.
Factorii socio-culturali:
Varsta medie a populatiei Romaniei este de 37,3 ani, cu un stil de viata conform traditiilor si obiceiurilor zonei din care provin locuitorii tarii noastre.

Analiza S.W.O.T.
Puncte Forte (Strenghts)
• Privelistea oferita datorita amplasarii hotelului in zona rezidentiala Bucium
• Amplasarea hotelului intr-o zona luxoasa a orasului
• Centrul de SPA
• Piscina interioara
• Preturile reduse comparativ cu marile hoteluri
• Personal calificat si competent
• Posibilitatea organizarii de evenimente private si publice
• Intimitatea oferita de catre hotel datorita amplsarii sale

Puncte Slabe ( Weaknesses )
• Lipsa renumelui pe piata hoteliera locala si nationala
• Nu este cunoscut de catre agentiile de turism
• Distanta fata de punctele de interes centrale
• Accesibilitatea scazuta la mijloacele de transport in comun
• Infrastructura
• Lipsa camerelor cu facilitati pentru persoanele cu dezabilitati
Oportunitati ( Oportunities )
• Posibilitatea incheierii unor contracte de parteneriat cu diverse companii
• Spatiul inconjurator propice pentru dezvoltarea unor activitati de recreere
• Localizarea intr-un oras dezvoltat din punct de vedere cultural si economic
• Posibilitatea accesarii fondurilor europene pentru dezvoltare
• Posibile parteneriate cu hotelurile concurente
• Actiunile guvernului de promovare a turismului la nivel national si international

Amenintari ( Threats )
• Politica agresiva practicata de marile hoteluri
• Tendinta clientilor de a cheltui mai putin ca urmare a crizei economice actuale
• Previziuni meteo
• Instabilitatea climatului politic si economic
• Schimbarea preferintelor clientilor

Aceasta plan de afacere poate fi implementat prin Axa prioritară 2: Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii

ItalySpainEnglish