Jianu (PTIR): Gradul de inovare și potențialul generației tinere trebuie stimulate prin dezvoltarea întreprinderilor simulate

practica-studen Potențialul și gradul de inovare ale generației tinere trebuie stimulate prin dezvoltarea, inclusiv cu fonduri europene, a conceptului de ‘întreprindere simulată’, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR), Florin Jianu.

“Conceptul de întreprindere simulată se desfășoară de zece ani în România. Conceptul a fost adus la noi, în România, din Austria. Important este că tinerii români câștigă cu firmele de exercițiu din licee premii internaționale, ca de exemplu cele de la Veneția și New York. Faptul că România câștigă marile premii la concursurile internaționale de profil arată potențialul și gradul de inovare ale generației actuale. Acest concept ar trebui să se regăsească în programa școlară. Am mai propus de ceva vreme să facem licee de antreprenoriat. Ar trebui să lansăm un program din fonduri europene de susținere a acestor concepte’, a spus Florin Jianu.

Conceptul de ‘întreprindere simulată’, dedicat studenților, vine în continuarea “firmelor de exercițiu’ la care iau parte elevii din liceele economice și tehnice.

Cea de-a III-a ediție a Târgului Național al Întreprinderilor Simulate se desfășoară, în perioada 6-7 noiembrie, în Capitală.

Evenimentul este organizat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România în cadrul proiectului “Tranziția de la școală la viața activă și crearea de întreprinderi simulate — SIMPRACT’, cu implicarea a 27 de întreprinderi simulate, reprezentând 300 de studenți din opt universități din București, Constanța, Galați, Craiova, Sibiu, Iași, Târgoviște, Târgu Jiu.

“Conceptul de întreprindere simulată este o formă eficientă de a vedea care este rolul și locul unui tânăr într-o companie. Tinerii simulează, practic, toate activitățile dintr-o companie reală. Practic, sunt mai mulți studenți implicați într-o întreprindere simulată și fiecare are câte un rol. Unul de director general, altul de resurse umane, de marketing. Există în universități câteva mii de firme la nivel național. Noi avem, la târg, circa 1.000 de firme din opt universități din țară’, spune Florin Jianu.

La Târgul de la București vin 40 de firme din opt centre universitare. Studenții își vor prezenta produsele și ideile de afaceri într-o competiție recompensată cu trei premii.

“Cei care au câștigat prima ediție a târgului au devenit, ulterior, laureații marelui premiu de la Veneția. Practic, conceptul este foarte util pentru a vedea unde este locul fiecăruia într-o întreprindere’, a explicat președintele PTIR.

Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România a organizat și o școală de vară cu tinerii din întreprinderile simulate la care a adus antreprenori cunoscuți și din străinătate.

“Eu cer în continuare ca aceste concepte să fie în toate universitățile și în toate liceele din România pentru ca fiecare tânăr să poată beneficia de acest tip de educație antreprenorială. În cadrul târgului, studenții experimentează ce înseamnă construirea unui produs, ce înseamnă marketing. La târg participă studenți de la facultăți de diferite profile — tehnic, economic, textil, turism. Vin firme simulate din diverse domenii — turism, hotelărie, confecții de haine inteligente, inclusiv pentru copii și bebeluși’, a precizat Florin Jianu.

În cadrul Târgului Național al Întreprinderilor Simulate, studenții vor exersa într-un mediu real procesul de vânzare-cumpărare, comunicarea și negocierea, lucrul în echipă, gândirea critică.

Sursa: AGERPRES


IBD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ItalySpainEnglish